Konference. Pirmā diena

Šodien (un droši vien tāpat arī rīt un parīt) īpašu stāstu rakstīt nav laika, iekopēšu te savas konferences piezīmes. Droši vien noderēs arī pārējiem maniem kolēģiem “nonistiem”, kuri šo lasa, bet, ja ir laiks, var palasīt arī “normālie cilvēki”, jo ir arī šis un tas no vispārēji interesantām un/vai noderīgām lietām. Uzņēmējiem un uzņēmīgajiem noteikti var patikt, jo šis ir arī stāsts par sapņiem, ideālistiem un sapņu realizāciju, kā arī – komandas darbu nu jau 16 gadu garumā.

20130411-202829.jpgIr arī dažas bildes. Man pašai īpaši patīk pirmās divas, kurās mazliet redzams konferenču “nams”, kurā notiek pasākums. Tas ir milzīgs, stiklots un no eskalatoru garuma vai fakta, ka priekštelpā brīvi aug garas palmas, var spriest par izmēriem.

Konference notiek 1996.gada noskaņās (tajā gadā tika izveidota kompānija). Pamata runātāji šodien ir visi 5 dibinātāji, brīžam arī kāds viņu uzaicināts cilvēks.

Kerijs Eisijs – uzņēmējs jau no pusaudža gadiem. Uzaudzis Oklahomā un vienmēr gribējis darbojies. Sācis kompānijā Natures Sunshine, kas vēlāk, viņa vadīta, būtiski izaugusi. Pēc tam Olive Garden un tad brālis Kims pastāstīja par puišiem, kuri grib sākt noni biznesu. Tobrīd, tas bija vairāk riskants un intuīcijā, nekā zināšanās bāzēts bizness, bet tagad, kad ar katru dienu nāk klāt vairāk un vairāk jaunu zinātnisko faktu, mēs ar brāli esam laimīgi un lepni par to, ka 1996.gadā noticējām šai idejai un pievienojāmies komandai.

20130411-202839.jpgKims Eisijs. Kompānijas dibinātāju pirmā tikšanās notika lapenītē Kima mājas aizmugurē un joprojām visi dibinātāji ne vien ir kopā, bet arī labprāt darbojas kopā. Toreiz mēs noticējām viens otram un produktam un tas nav mainījies gadu laikā. Un tas ir lieliski.

Video ar dažādu valstu NPK viedokļiem un viņi akcentē, ka kompānijā jūtas kā lielā ģimenē – vienmēr gaidīti, laipni uzņemti un vienmēr saņem nepieciešamo informāciju vai palīdzību. Un, protams, to, cik labi ir produkti.

Kims – liktenis ir mūsu ikdienas rīcības rezultāts. Mēs paši nosakām savu likteni, bet ir lieliski, ja mēs varam uzlabot savu dzīvi, darot labu citiem. Mums ir produkts un mums ir sistēma, kas savu vērtību ir pierādījusi ar nepārtrauktu izaugsmi kopš 1996.gada. Nav svarīga ne jūsu tautība, ne vecums, ne kas cits. Tikai vēlēšanās mainīt savu un citu dzīves, darīt labu.

20130411-202846.jpgDžons Vadsvorts – prezidents. Es esmu viens no tiem 2 “trakajiem” (kopā ar Stīvenu), kas iesāka visu šo lietu. Un šodien mēs varam teikt, ka esam jaunas industrijas vadītāji. Tā ir unikāla sajūta un maz ir cilvēku, kas var sacīt to pašu. Tas ir dēkaiņa un atklājēja gars, kopā ar zinātnisku interesi, kas mūs ir atvedusi šeit. Arī mēs paši uzzinām aizvien jaunas un jaunas lietas (piemēram, AGE) un tas ir aizraujoši. Mēs redzam, kā rodas (un arī zūd) kopētāji, bet mēs ejam priekšgalā – tas ir mūsu kompānijas ceļš. Un mēs to ejam ciešā sadarbībā ne vien ar NPK, bet arī ar Franču Polinēzijas iedzīvotājiem un valdību (video ar FP prezidenta stāstu par sadarbību ar Morinda). Morinda ir patiess un uzticams atbalsts FP lauksaimniekiem, viņu uzņēmējgara attīstībai, jo kompānija noni augļus iepērk nevis vairumā no starpniekiem, bet pa tiešo no zemniekiem.

20130411-202852.jpgŠodien man jums ir īpašs viesis. Bet vispirms mazs stāsts. Šobrīt FP ir ne tikai noni audzētāji, bet arī vesela industrija, kas izaugusi ap šo nozari. Mēs darām daudz vairāk laba, nevis tikai iepērkam augļus. Iepriekš FP noni auga tikai savvaļā un vietējie vienkārši šad un tad vāca augļus, tagad uzņēmīgākie zemnieki sāk ieguldīt darbu noni kopšanā un audzēšanā. Runā cilvēks, ar kuru Džons sazinājās, meklējot noni augli Polinēzijā. Toreiz nebija e-pasta, bija tikai telefons un parastais pasts. Viņa ideja man šķita neprātīga, es pat īsti nesapratu, ko viņš grib un kāpēc. Bet arī es biju jauns un iedegos līdzi viņiem, izrādīju salu, stāstīju visu, ko zinu un tulkoju vietējo stāstus. Kad puiši man parādīja izstrādāto produktu, es biju ļoti izbrīnīts – kā no mūsu augļa var kaut ko baudāmu izveidot. Bet Džons un Stīvens ir pārtikas zinātnieki. Viņiem bija gan zināšanas, gan idejas. Es ne tikai noticēju viņu idejai, bet pēc pusgada pazīšanās, kad tika nodibināta kompānija, pametu savu stabilo darbu un sāku strādāt kopā ar viņiem. Tas ir nopietns lēmums cilvēkam, kuram jau ir pāri 40 tik mazā salā kā mūsējā. Visi visu zina un redz. Protams, arī man bija bail, es sapratu, ka tas ir risks. Novembrī es sēdēju mūsu jaunajā ofisā un domāju – kā lai es sadabūju sākotnējai ražošanai vajadzīgās nedaudzās tonnas noni augļa. Tas patiesi nebija vienkārši. Mēs noskaidrojām, ka daudz noni aug arī apkārtējās salās un tas bija lieliski. Kāpēc tas bija jāatklāj? Iepriekš neviens noni nebija pievērsis īpašu uzmanību. Šad un tad vietējie mežā sameklēja pa auglim veselības vajadzībām, bet šobrīd mēs nodrošinām vairākus simtus tūkstošu tonnu mēnesī.

Protams, sagāde vien jau nav ne tuvu viss. Vajag arī ražošanas tehnoloģiju un kvalitātes standartus. Arī tos mēs paši izstrādājām. Izstrādāta un tiek stingri ievērota arī noni vākšanas procedūra, jo kvalitāte sākas ar izejvielām. Uz vietas salās augļi tiek savākti, šķiroti un tīrīti, nogatavināti un tad speciāli marķēetās mucās nogādāti Taiti rūpnīcā. Tieši no šejienes noni biezenis kā tālāko produktu pamats sāk ceļu uz visām citām rūpnīcām. Arī šeit ir stingra kvalitātes kontrole un nodrošināta izsekojamība. Mēs atbildam par saviem produktiem, katrā to apstrādes solī.

Morindai ir 4 rūpīgi apsverot izvietotas rūpnīcas: Jūtā ASV, Japānā, Ķīnā un Vācijā. Visās rūpnīcās procesi ir vienādi un rūpīgi kontrolēti, par būtiskāko apsvērumu uzskatot kvalitātes kontroli visos posmos. Tiek nodrošināta izsekojamība no katras pudeles līdz pat cilvēkam, kurš ir vācis augļus. Jo mums tas ir svarīgi. Mūsu Taiti rūpnīca ir pasaulē vienīgā, kas veidota un pārstrādā tikai noni. Video par rūpnīcu. Tas pats par pētniecības laboratoriju un visām četrām rūpnīcām – mēs neražojam un nepārstrādājam neko citu – tikai noni. Mēs par noni zinām vairāk nekā jebkurš cits. Tā ir mūsu bagātība un veiksmes stabilais pamats. Mēs nemētājamies no produkta uz produktu. Mēs krājam zināšanas un tās izmantojam aizvien jauniem uzlabojumiem un visa pamatā ir un paliek noni.

Stāsts par iridoīdu konstatēšanu noni ir unikāls. Mēs zinājām, ka noni ir iedarbīgs, bet īsti nezinājām kāpēc. Tagad zinām. Farmācija iridoīdus (pārsvarā no zālaugiem un augu mizām) pazīst jau sen. Mēs vienā brīdī mēs pamēģinājām noteikt iridoīdu daudzumu noni un bijām pārsteigti – to bija ĀRKĀRTĪGI daudz, salīdzinot ar citiem iridoīdu avotiem/augiem. Kad sapratām, ka visa pamatā ir iridoīdi, mēs sākām meklēt arī citus augus un augļus, kuros arī tie ir un pievienot, lai iegūtu vēl efektīvākus produktus. Parādoties pētījumiem par AGE, izrādījās, ka mūsu produkti lieliski palīdz šo procesu palēnināšanā. Būsim jauni un veseli ilgāk! Kas būs tālāk? Mēs šodien vēl nezinām, kādi būs nākamie zinātniskie apstiprinājumi noni produktu efektivitātei, bet ir lieliski, ka viss virzās uz priekšu. Tas vairs nav tikai seno tautu zināšanās, bet arī mūsdienu zinātnē bāzēts – pierādīts un pārbaudāms – produkts.

What is your TruAge? Tas šodien ir galvenais jautājums (kāds ir jūsu patiesais – bioloģiskais – vecums). True to our origins – jaunākais video. Morinda ir nepārtrauktu pētījumu un atklājumu procesā. Mūsu filozofija – dot cilvēkiem labāko, kas uz zemes ir: noni no Taiti, mellenes no Čīles, olīvu lapu ekstraktu no Marokas, dzērvenes no Oregonas un kizilu no Turcijas, apvienotus vienā produktā – MAX. Tieši šīs sastāvdaļas ir ar vislielāko zināmo iridoīdu sastāvu un veido unikālu produktu – nevienam citam tāda nav.

Stīvens Storijs. Es savu karjeru sāku kā pārtikas pētnieks un produktu izstrādātājs. Es patiesi mīlu pārtiku un tas man palīdzēja veidot labus produktus dažādiem pasūtītājiem – tie tika vai tiek pārdoti vairāk kā 70 valstīs. Ar Džonu mēs bijām studiju biedri un tā esam kopā joprojām. 1992.gadā mēs kopā ar Džonu nodibinājām firmu “Natural food laboratory” un izstrādājām simtiem pasūtījuma produktu. Vēl 2 mūsu kursa biedri – Lora un Jarakae ir kopā ar mums mūsu kompānijā. Lora kā jauno produktu attīstītāja, Jarakae – kā pētnieks un šobrīd viņš ir mūsu kompānijas pētniecības un attstības direktors. Vini visi trīs bija A līmeņa studenti, es biju C līmeņa students. Bet te mēs esam kopā.

Lora stāsta par to, kā Džons viņiem parādīja pirmo pudeli ar noni kompotu, ko bija saņēmis. Smaka briesmīga, garša vēl trakāka… Bet tagad, šie produkti ir pat ļoti garšīgi, izņemot Pure, kuram apzināti saglabāta noni raksturīgā garša. Jarakae ceļi uz gadiem 15 aizveda uz austrumkrastu, bet tad Jarakae saņēma Džona un Stīvena piedāvājumu sadarboties. Sākumā tas bija visai nedroši, jo Jarakae bija labs darbs, bet pēc vairākiem aicinājumiem un papildu info, viņš izvēlējās pievienoties kompānijai. Šajos 16 gados kompānija pētniecībā ir ieguldījusi miljonus dolāru, bet tas ir bijis tā vērts – mēs tagad par šiem produktiem zinām daudz vairāk, protam kontrolēt aktīvo vielu – iridoīdu saturu tajos, veidojam jaunas receptūras. Tā vairs nav taustīšanās tumsā un veiksme. Tas ir zinātniski pamatots darbs un es esmu lepns tajā piedalīties.

Mums ar Džonu nekad nav bijis šaubu par to, ka vajag investēt zinātnē, bet ir lieliski, ka mūsu biznesa partneri Kims, Kerijs un Kellijs arī to saprata un atbalstīja. Jo tās ir milzu naudas. Sākumā profesors Ralfs Heineka bija mūsu nepārspējams atbalsts, jo viņš par noni zināja vairāk kā jebkurš un savās zināšanās ar mums dalījās 15 gadus. Viņš nodzīvoja līdz 96 gadu vecumam un burtiski līdz pēdējai dienai turpināja aktīvi strādāt. Nu jā, viņš kopš 50tajiem gadiem lietoja iridoīdus saturošus produktus, jo tos pētīja. Šajos gados mūsu kompānijai ir pievienojušies daudzi jauni zinātnieki. Un mēs joprojām redzam, ka noni ir viens no pasaules vērtīgākajiem augļiem. Ir arī daudz neatkarīgu pētījumu par noni un arī no tiem mēs uzzinām jaunas lietas. Pasaule ir vienota, bet pirmais noni zinātniski pētīt sāka Ralfs Haineke. Šodien mēs zinām, ka būtiska “noni puzles” sastāvdaļa ir iridoīdi un esam noteikuši 15, bet pētijumi turpinās – tas ir atklājumu process un mums nav pamata teikt, ka viss ir izpētīts un zināms.

Kims Eisijs.1,1 miljons NPK atlīdzībā par darbu ir saņēmuši kopā 3,3 miljardus dolāru. Kompānijai noni augļus vāc ap 400 ģimeņu un katrā ir ap 5 ģimenes locekļiem – tātad mēs dodam darbu ap 2000 ar noni vākšanu saistītiem cilvēkiem, bet nu jau ir arī citu augļu un ogu vācēji, saistītās industrijas. Kompānijas ofisos nodarbināto darbinieku skaits, salīdzinot ar šiem skaitļiem un apgrozījumu un ļoti mazs. Un tas ir apzināti – mēs neaudzējam lielu biorkrātisko aparātu un arī tehnoloģiju sasniegumu izmantošana ļoti palīdz mūsu biznesā, jo tas patiesi ir globāls un saziņa un info nodošana ir svarīga. Kompānija ir saņēmusi arī Apvienoto Nāciju Organizācijas balvu par sadarbību ar (FP) valdību iedzīvotāju dzīves līmeņa un sociālās nodrošinātības paaugstināšanā. Morinda vienmēr iet kā godīgs un uzticams partneris, nevis kā kompānija, kas lūkojas tikai pēc savas peļņas. Ikviens cilvēks, kura dzīvi varam darīt labāku, mums ir svarīgs. Un jebkurā veidā: kā darbinieks, kā konsultants, kā klients vai saistītās industrijas pārstāvis. Mēs esam par atvērtību, godīgu un ilgtermiņa sadarbību. Mēs paši veidojam savu likteni un veiksmi. Es joprojām mīlu šo kompāniju, man ir svarīgas tās vērtības. Paldies jums visiem, ka jūs esat ar mums. Rāda kompānijas pirmo, 1999.gadā veidoto video.

Kellijs Olsens – atbild par stratēģiju. Šodien mēs skatāmies uz kompāniju Morinda ar mūsu – tās dibinātāju acīm. Un kā jums tas izskatās? Ko jūs domājat? Tas ir svarīgi, jo mēs visi esam partneri un ikviena ieguldījums ir svarīgs. Jūs jau dzirdējāt manu partneru viedokļus par to, kā kompānija veidojās un aug. Man šķiet, ka visu laiku ir svarīgi atcerēties, kas mēs esam un kāpēc. 1996.gada gars – tas nav tikai sauklis, tā ir spēja gadiem cauri nezaudēt būtisko, attīstīties un augt, bet palikt pie pamatvērtībām. Brīžiem izaugsme ir mierīga un lineāra, brīžiem revolucionāra un strauja. Tāds bija sākums un līdzīga situācija ir tagad, kad zinām gan par iridoīdiem, gan AGE un tas daudzko maina.

Pasaulē ir daudz tīkla biznesa kompāniju un daudz cilvēku, kuri grib paši uzņemties atbildību par savu nākotni un tālab iesaistās šajā biznesā. Mēs izveidojām tīkla biznesa kompāniju, kas ar pilnu atbildību rūpējas par saviem partneriem. Mūsu produktu iegādes un piegādes sistēmas ir ērtas, ātras un efektīvas, tāpat kā atalgojuma sistēmas. Ne velti mēs augam – gan produkts, gan sistēma ir ļoti labi. Ja viens no šiem nebūtu kārtībā, mēs šodien nebūtu šeit un mūsu kompānija nevarētu sekmīgi augt jau tik daudzus gadus.

Kāds ir jūsu patiesais vecums? Tas patreiz ir mūsu svarīgākais jautājums. Kā tu jūties? Un ko rāda tests? Konferencē ikvienam dalībniekam būs iespēja uzzināt savu TruAge un arī daudz vairāk par šo programmu un AGEs. Ikvienam biļetē ir ierakstīts testa laiks. Testēšanas darbinieki ir sertificēti. Viss sākas ar sevi pašu. Mūsu nākotne veidojas katru dienu. Ar šodienu, ar šo brīdi. Viss ir pašu rokās.

Advertisements

Komentāri

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s